Visa ett inlägg
Gammal 2006-05-22, 09:45
Fontana Fontana är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Eurovision-vad tycker ni?

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Visst, Hard rock hallelujah är en catchy låt men inte SÅ catchy. Det var SHOWEN som vann och inget annat.
Det beror ju på vem man frågar. Personligen gillar jag inte schlager alls, och har alltid avskytt Eurovision av hela mitt hjärta under alla år jag levt. Men när jag fick höra att Lordi skulle vara med satt jag bänkad hela kvällen.

Jag är hårdrockare ut i fingerspetsarna, så egentligen borde jag ju ogilla Lordis medverkan i en sådan kommersiell kanal som ESC faktiskt är. Men så här på ålderns höst har jag börjat strunta i hur mycket underground hårdocksband ska vara för att man ska kunna lyssna på dem, och kunde istället ägna kvällen åt att njuta av spektaklet. Låten hade givetvis inte vunnit utan showen, maskerna och Lordis mörka stämma, men är det inte dom som bjuder på den största underhållningen som ska vinna? För ingen kan väl seriöst mena att moderna schlager ala Carola är bra (och med bra menar jag låtar som efter 10 år fortfarande funkar)? ABBA är ett undantag dock, men de var å andra sidan musikaliska genier.

Vad jag försöker säga är: musik betyder olika för olika människor. Personligen har jag svårt att förstå folk som inte förstår det genialiska i hårdrocken.
Svara med citat