Visa ett inlägg
Gammal 2024-07-08, 23:40
Getpinglans avatar
Getpinglan Getpinglan är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2013
Standard Sv: 70-talets tv-serier - en bektraktelse

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Jag googlade nu och visst var det "Hammonds" det hette. I England hette serien "Brothers".
Ashton tittade mamma o jag åxå på😅🫣
/ Kajja
Bra du minns rätt Kaja! Minns transportföretaget, men ser framför mig förtexterna till Ashtons. 🤣 Onedinlinjen , ja just det, det rullade på ofta i rutan. Och - Hem till gården... Emmerdale, med familjen Sugden. Vad hette puben de satt på så ofta? Wolfpack Inn? 🐺 🍺

Citat:
Ursprungligen postat av Catlady Visa inlägg
Men, Shogun, o ja!! Den har jag både i bokform och dvd-format (Hon heter ju Mariko(-san) och han kallas Angin-san (lotsen)), deras kärlekssaga till "the last bridge before Edo"). Och "I, Claudius" också. Så fantastiskt skådespeleri!!
Baretta och hans fina kakadua, Magnum, så snygg , gamle Cannon. Och sen kom Miami Vice.....Det fanns många minnesvärda serier då! M
Catlady, full av gamla minnen! Ska ta och leta upp dvd-erna, numer har jag lite mer tid att spendera...
Roligt! Ja det blev kul när man hade läst böckerna som blev tv-serie eller film. Såg ikväll ett Shogun-avsnitt med Mariko-san och Anjin-san... Åh! Den "nya" lotsen är ett strå vassare än Richard Chamberlain från 1980 ... som också porträtterade Ralph de Bricassart i ..... vilken serie? 😉

Kul du påminde om bortglömda Miami Vice Catlady! Det var så mycket mer än kriminalgåtor som skulle lösas. Jag säger bara, musiken!

På morgon läser jag nyheterna ... men på kvällen... då är det verklighetsflykt - i tv-serierna! Tack och lov för dem. 😀.

/Getpinglan
🐐🔔
Svara med citat