Pust, pust pust!
Hade Arne varit med på resan, så fanns alltid en termometer med.Nu är det inte så och då kollar jag yr.no och där verkar inget stämma för Amorgos förutom hur mycket det blåser här.
26-27 grader säger vädergissaren, men lokalbefolkningen säger mera. Även dom suckar och pustar. Jag tror att tempen ligger på 33-34 grader. Ett ställe som det blåser en svag bris är på Corner. Där tar jag mig en andningspaus innan siestan och äter min middag. Det är inte läge för att gå många meter i denna värme!
Det borde även den 59-årige f.d. polis från USA ha tänkt på när han i tisdags lämnade Egiali vid 7-tiden på morgonen för att gå till Katapola. Han är van vid Amorgos och dess natur. Först sas det att han nått Chora vid 9-tiden och där köpt förfriskningar. Men sedan sas det att det var vid kyrkan i Agios Nikolaos vid ett vattenställe Steki tou Machera. Så troligen har man sökt honom länge mellan Chora och Katapola. Man har fått hjälp av poliser med hundar från Naxos och nu gäller bara skallgång. En helikopter cirkulerade går över Katapola. Det är en mycket trist historia och man tänker på den man som dog på Symi på sin vandring.
Det var allt för idag.
Birgitta.
Jag älskar att fota bougainvillea!
Nu har utflyktsbåtarna till olika stränder kommit fram.
Capitano Dimos pizzeria.
Prekas ticket office.
Nu har en hel del segelbåtar och katamaraner kommit till Katapola. En del gräsligt stora.