Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2024-05-02, 16:05
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 780
Standard Vår-likt på Amorgos

Oj, nu har det gått 4 dagar i Grekland utan att jag har skrivit något. Ni får ursäkta mig.
Jo, det är ganska vårlikt här i Katapola. Folk fejar och donar inför turistsäsongen och inför påskhelgen.

Men jag kanske ska ta det från början, för det tog faktiskt lite tid innan jag kom till min älskade ö.
Jag startade i Umeå och tog en övernattning på Connect hotel, som numera ingår i Best Western. Dan efter blev det flyget till Atens flygplats och övernattning på Avra i Rafina. Där blev resans fallolycka, så nu har jag avklarat det. Brukar bara bli ett fall per resa.
Detta fall kan jag inte skylla på att jag har dålig balans eller ingen känsel i mina fötter. När jag har en dubbelsäng eller i detta fall 2 enkelsängar brukar jag snurra runt i underlaget när jag sover. Så plötsligt vaknade jag med ett brak och jag låg på golvet mellan sängarna. Det visade sig att sängarna var beskaffade med hjul. Bra för lokalvårdaren, men inte för mig! Jag har gått en snabbkurs hur man klarar ett fall, så jag lyfte upp mig med hjälp av en bastant stol. Lite ont i vänsterhöften har jag fortfarande.

Nästa stopp var Naxos och Hotel Coronis, som har ett bra pris i Naxos stad. 50 Euro med havsutsikt och frukost. Jag gillar Naxos, men tycker det är synd att stan är full av konstgjorda bougainvillea. Bra dock är att man har bra med Wifi. Längs strandgatan har man Naxos Port Wifi.

jag hade begärt assistans på dom 3 flygresorna och det fungerade bra, men bäst i Grekland.

Jag återkommer snart. Nu kommer lite bilder.



Tänk så vitsigt att jag fick mitt rum i Aten-korridoren på Connect hotel innan vidare färd till Aten!



Första gyros pita på flera år åt jag i Naxos stad. Så gott!




Så fiffigt att göra reklam för en bar som låg högt upp!



Min utsikt på balkongen i Naxos stad.



Kväll på Naxos.




Portaran i bakgrunden


Birgitta
Svara med citat