Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Många och enträgna uthyrare innebär ju alltid att det finns gott om rum. Alltså kan man med gott samvete gå förbi allihop och leta upp ett ställe där man vill bo.
|
Precis. Jag tycker nog att uthyrarna är minst lika ivriga på Paros som på Naxos och det känns som dom nästan kliver på ens tår. Jag har aldrig förbokat på Naxos utan ordnat boendet på plats och jag har varit där både i maj, juni, augusti och början av september. Ena gången åkte jag med en uthyrare till ett väldigt gammalt hus i gamla stans smalaste gränder. Höll knappt på att hitta hem på kvällen i en folktom stad där alla dragit sig undan blåsten och kylan som svepte genom gränderna den gången i slutet av maj. Dagen efter gick jag en promenad och bokade in mig på Pension Sofi eftersom dottern skulle anlända och vi ville bo bättre. En annan gång åkte vi med en uthyrare som hade ett boende ovanför St Georgestranden men när vi kom fram var det visserligen fräscht men i källarplan, inte så kul att se anklarna på dom som vandrar förbi. Tog då en liten promenad och stötte ihop med ägaren till Oniro ett boende som genast föll oss i smaken.
Eva