Åhh, Makrigialos, vilken underbar plats. Vi var där för två år sedan, två veckor i maj-juni. Bodde också på Sunwing, fint hotell som har en förträfflig service. Nu är vi medelålders med vuxna barn men för barnfamiljer måste det vara perfekt. Frukostbuffén överträffar allt jag drömt om-

. Transfern går längs norra kusten via Agios Nikolaus, sen rakt ner på smalaste stället till Ierapetra och så längs sydkusten till Makrigialos. Jag tyckte transfern lät avskräckande lång, 2,5 timmar tror jag, men det gick jättebra. De flesta barnen i bussen somnade. Efter c:a en timme hade vi en halvtimmes paus på en servicestation för kaffe, glass och toabesök (gräslig toalett-

. Färden går genom en relativt flack teräng, väldigt vacker. Det var som att få en sight-seeing på köpet!
Stranden nedanför Sunwing är långgrund med fin sand, perfekt för barn. Både öster och väster om hotellet finns också fina stränder, inte lika långgrunda. Matställen, ja. Mittemot vårt hotell (Minos) fanns Obelix som lagade underbara pizzor bl.a. En annan favorit var italienska "Salvatore", öster om Sunwing. Annars var det nere i hamnen som tavernorna låg sida vid sida. To Limano t.ex.
Om det finns Jetski vet jag inte. Ett tips är att hyra bil och åka till lite bergsbyar. Öster om Makrigialos finns en fin ravin. Vi åkte också via Sitia till palmstranden Vai; intressant. Men jag tror ni kommer att vara heelnöjda med att bara vara i Makrigialos, det är som sagt en helt underbar plats och Sunwing är det finaste hotell vi bott på! Jag är faktiskt avundsjuk fast vi har bokat en vecka i juni i Georgoiupoli!
Ha en skön semester önskar
Britt, Åland