Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Nu har jag varit osynlig ett tag igen, och det beror inte bara på att mamma har gått bort, det beror på att jag har varit sjuk. Jag har inte varit sjuk sedan pandemin började, men jag tror inte att det är covid som spökar nu, det är något annat. Däremot hör jag från andra i bekantskapskretsen att covid ökar igen. Jag ska ta min femte spruta nästa vecka. Ska ni också göra det?
|
Alltså jag har blivit lite nojjig nu!! Jag och mina närmaste väninnor har fått högt blodtryck helt plötsligt efter coviden. Sprutorna?? Ingen aning! Sen har det även blivit andra åkommor: Hjärtsjukdomar, stroke, depressioner och även cancer. I detta nu ligger min närmaste kompis med blodtrycksmätare och tabletter.
Vill absolut inte skapa nåt vara eller icke vara men tycker detta är konstigt!
Allt detta drabbar ju vem som helst i livet men att det händer mina närmaste vänner, alla i samma ålder tycker jag är märkligt!
Hon som fick stroken har faktiskt blivit tillsagd att inte ta nån mer spruta.
Detta är så ledsamt och det må va ett konstigt sammanträffande..men att ta en spruta till..vet inte faktiskt om jag vågar.
Jag litar till fullo på sjukvården..men är skeptisk endå..En spruta till eller inte..det är frågan..
Hoppas nån kunnig i ämnet kan lugna mig!
/ Kajja