Visa ett inlägg
Gammal 2023-09-07, 18:19
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Amorgos - tredje gången gillt!

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Har ju läst den här tråden sedan du började skriva den Birgitta.
Hittills utan att riktigt läsa färdigt rubriken. Det räckte för mig att läsa "Amorgos" för att sedan klicka vidare och läsa.

Men idag läste jag rubriken fullt ut. Och då blev det först under en stund "knas" i huvudet på mig (ja mera än vanligt alltså!)
när jag läste "Amorgos - tredje gången gillt!". Jag tänkte ..... det här kan ju inte stämma! Birgitta har ju varit en massa mera
gånger på Amorgos!!!!
Men .... tack och lov så återvände förnuftet efter en stund, och jag insåg att det egentligen betyder .....
"tredje gången gillt ... I ÅR!!!" Ha ha ha

Tänk så härligt!!! Ha det gott!

Masse
Masse, du har förnuftet klar, det är tredje gången för i år som jag åker till Amorgos! Men det är faktiskt 17:e gången hit och jag ledsnar inte!

Nu sitter jag på taverna Mythos för ytterligare en snabb rapport. Jag har väldigt dålig internetuppkoppling hos Maria på Pension Amorgos. Mobilen fungerar från och till, men inte laptopen. Jag har gått runt i studion med datorn och även ut på balkongen, men icke sa nicke. Och jag har bara kunskaper att skriva och lägga in bilder på Kalimera genom laptopen. Kanske ska jag gå en sån där seniorkurs i hur man använder sin mobil i detta digitala samhälle?

I morse vaknade jag av att motorn startade på Express Skopelitis. När hon började sin runda i småcykladerna hörde jag tupparna som gal och getternas bjällror klinga i den sköna tystnaden (!) i Katapola. Satte mig med en morgonkopp kaffe på balkongen och bara njöt! Snart började invånarna gå till sina jobb och någon sprang en motionsrunda. Ni förstår varför jag älskar dom tidiga mornarna, både här och hemma?

Jag avslutar för denna gång, för nu kommer maten på mitt bord på Mythos.

Birgitta.

Min nya utsikt från min balkong. Igår afton innan Express Skopelitis hade återvänt från sin runda.

Sen kväll. Nu ligger Skopan för ankar i sin hamn.

Min bedårande utsikt i morse.
Svara med citat