Visa ett inlägg
  #19  
Gammal 2023-09-05, 16:12
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 764
Standard Sv: Amorgos - tredje gången gillt!

På söndagen lämnade jag Naxos med Blue Star Naxos efter en försening på en och en halv timme. Vinden var på 11 sekundmeter men den kändes inte på den stora båten. Troligen var det värre att åka med Skopan denna dag, men på söndagarna har hon turen till Santorini. Priset att åka Blue Star mellan Naxos och Amorgos var endast 12 Euro, samma pris som Skopan.

Det var så skönt att anlända Amorgos. Lugnet här, dom härliga vännerna och atmosfären. Temperaturen ligger på behagliga 23 grader och så ska det var under alla mina dagar. Blåst förståss, men det är det ju alltid på Amorgos. Just nu tror jag det är värre på andra öar.

Imorgon byter jag boende, då Giannis på Porto Katapola har fullt, så det blir hos Maria på Pension Amorgos. Där gillar jag också att bo.

Jag har inte fotat så många bilder. Jag inser att när detta är tredje gången jag är här i år har jag inte så många objekt kvar. Därtill har jag värk i mina knän, så jag undviker att promenera så mycket. Men naturligtvis blir det bougainvillea och Skopan som fångar min blick!

Birgitta.



Här sitter jag på To Kamari med en isad ouzo och Skopan har just anlänt från Santorini. En rolig sak är att det ligger alltid en hel del paket på frysboxen till höger på färjan. Invånare som har beställt något kommer då och då och rotar i alla små paket till dom hittar sin försändelse.



Utsikt från min balkong på Porto Katapola.




Den fina bougainvillean vid Grill House.



Intill The Corner finns bageriet. På deras uteplats/lekplats kan man äta medhavd mat, altenativt köpa en paj och kall dryck och sätta sig ner.
Svara med citat