Visa ett inlägg
Gammal 2023-09-02, 15:51
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Amorgos - tredje gången gillt!

Citat:
Ursprungligen postat av simetra Visa inlägg
Så härligt du har det Hur varmt är det nu på Naxos?
På huvudgatan, vid apoteket finns det en termometer och den visade på 35 grader. Men jag tror inte den talar sanning. Det är cirka 29 grader.

Så var det där med kostnaden och tätheten på solsängar. Det är numera ganska många solsängar de luxe och naturligtvis kommer kostnaden att öka, men ibland är det ocker. Hörde att förra året kunde man på betala 80 Euro för två solstolar och ett parasoll. I år har man fått betala 60 euro för att ligga i första raden. Första bilden har jag lånat och det var i högsäsong. Dom två övriga bilderna har jag tagit igår. Nu är högsäsongen över och 10 euro var priset på alla raderna och gratis efter 16.00. Detta var taverna Colosseos stolar.

Idag hade priset höjts till 15 euro, det kanske beror på den kommande helgen,,,,,,,,,

Det var ju kaos ett tag då den fasta befolkningen protesterade för att det var för tätt mellan stolarna så ingen människa kunde lägga sin handduk eller ställa sin egen solstol. Man hyr sin yta varje säsong och 50 procent ska vara till för dom som inte vill hyra. Så man kom hit och inspekterade och man fick ta bort många stolar. Dom kom tillbaka då inspektörerna hade rest iväg. Bra nog återkom dom ett par dagar senare. Nu ser man att det är tomrum, men det är allra högst på stranden och längst från havet!

Birgitta
Svara med citat