Ämne: Upptäcka
Visa ett inlägg
  #8  
Gammal 2023-08-05, 23:31
Getpinglans avatar
Getpinglan Getpinglan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 406
Standard Sv: Upptäcka

Citat:
Ursprungligen postat av Fältjäntan Visa inlägg
Svårt det där. Har också besökt alla ögrupper utom de Saroniska, men också fastlandet. Finns öar jag gärna skulle återvända till, Amorgos, Agathonisi, Tilos är några som vi trivts bra på. Men samtidigt lockar nya öar och upplevelser. På önskelistan står just nu Ikaria. Finns mycket på Youtube om ön, som verkar passa oss som gillar att vandra. Verkar också vara en ö som inte är så sönderturistad än. Finns chans att hitta små bergsbyar och lokala tavernor.
Kerstin, som längtar och drömmer.
För att stilla längtan blir det greksallad, grillade lammkotletter och tzatziki i kväll.
En liten ouzo och en Mythos slinker också ner.
QUOTE=Fältjäntan;454380]Svårt det där. Har också besökt alla ögrupper utom de Saroniska, men också fastlandet. Finns öar jag gärna skulle återvända till, Amorgos, Agathonisi, Tilos är några som vi trivts bra på. Men samtidigt lockar nya öar och upplevelser. På önskelistan står just nu Ikaria. Finns mycket på Youtube om ön, som verkar passa oss som gillar att vandra. Verkar också vara en ö som inte är så sönderturistad än. Finns chans att hitta små bergsbyar och lokala tavernor.
Kerstin, som längtar och drömmer.
För att stilla längtan blir det greksallad, grillade lammkotletter och tzatziki i kväll.
En liten ouzo och en Mythos slinker också ner.[/QUOTE]

Intressant Kerstin med dina favvoöar. Amorgos och Tilos har jag också trivts på, fin-fina öar. Agathonisi har jag inte varit på dock.

Ikaria har jag också förstått är en ö för konnässörer. Bergsbyar, lokala tavernor och bara lågmäld turism låter underbart. Läste bara mycket kort info på nätet och på Ikaria verkar ju Dionysos ha sina rötter, passar ju bra när man är såld på retsina.

Det där lät som en Trevlig lördagsmiddag! Här blev det också lamm; "bara" lammfilé, några lammracks/kotletter har vi inte fått tag på, fastän vi försökte.
Jamas!

/Getpinglan
Svara med citat