Visa ett inlägg
  #13  
Gammal 2023-07-08, 12:02
Getpinglans avatar
Getpinglan Getpinglan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 406
Standard Sv: Banan melon kiwi å citron

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Jag räknade inte med dansbanden. De ska man ju inte lyssna på..man ska dansa..:
/ Kajja
Ja eller hur?!


Förlåt om jag nu ånyo återgår till Allsången i tisdags , "med en blandning av sött och salt" så spelade även Sven-Ingvars. (Var tvungen att kolla på Wikipedia att jag sa rätt band, kan inte mycket om denna genre: och jag har nog aldrig sett en sådan uppställning av bandmedlemmar på Wikipedia med kors efter, R.I.P. alla musiker)

Men, många dansbandsörhängen har ju gått till svensk popmusikhistoria, det måste man ju medge. (Leende Guldbruna ögon, något för Karpathos-trubaduren?) 👀Och att hans, måste kolla på Wikipedia igen, en av stamfäderrna i Sven-Ingvars, Sven-Erik Magnussons egen son, Oscar Magnusson, fortsätter i sin fars fotspår är otroligt rörande. Och med en uppgradering av genren, det lät riktigt bra! (Säger en som aldrig förstått sig på dansbandsmusik.) Och det var också det band/artist som fortsatte spela efter ordinarie tv-sändningen tog slut, i " Scenen är din".

Och ang Spotify, på sista tiden har jag kört riktigt nostalgiska listor, med året (ungdomens dagar av någon anledning . ) och låtar som spelats då i centrum. Den här t ex påminner mig om min första tågluff som tog mig till Grekland, innan man blivit nörd även på grekisk musik, men det kom senare. Artisten sjunger bland annat att han "kommer fortare än tåget" ... en av svensk rockmusiks förgrundgestalter: Pugh Rogefeldt: "Två lika är ett": Någon mer som satt på båtdäcket med free style?

https://youtu.be/tA8yUI98Gtg
Svara med citat