Som vanligt tar orken slut att skriva när man kommer hem.
Bara ett par dagar senare tog jag tåget ner till Hudiksvall för att fira midsommar med Arnes son och sonhustru i deras sommarstuga. Sedan har det varit full huggning med tvätt, tandläkare, fotvårdare men också fina träffar med grannar på vår gård. Många sköna stunder, men alltför varmt för mig. Det var en behagligare temperatur i Katapola!
Jag började också smida planer för septemberresan. Den skulle gå till Samos, som skulle föra mig till dom fina öarna Fourni och Agathonissi.
Men.......
Jag vill ju tillbaks till Amorgos!!!! Så det får bli så. Avbokade boenden på dessa öar och har nu fått ihop resa och boende till Amorgos. Det känns så bra! Också med tanke på mina dåliga ben och min onda rygg. Den resan klarar jag av.
Det blir också 3 dagar på Agios Prokopios, Naxos. Då får jag åter träffa Vaggelis och Effie. Det blir ett år sedan sist.
Så nu följer bilder från hemresan.
Och jag återkommer i september. Jag får tacka er som har följt med mig!
Birgitta.
Sista middagen på The Crner blev naturligtvis Zucchiniballs.
Detta vidunder ska jag åka med till Naxos.
På Naxos hade jag en övernattning på hotel Coralis, som jag även bodde på i april. Där hade jag glömt min mus till laptopen. Jag frågade städerskan och hon gick iväg till någon städskrubb och kom tillbaks med min mus!! Fantastiskt!
Middag åt jag på granntavernan Sarris, som nu har blivit en bra fisktaverna.
På taverna Sarris får man alltid som jamas en fin frukttallrik.
Dan efter blev det färja till Rafina. Denna gång fick jag inte den fina havsutsikten från min balkong utan en fotbollsplan och gator.
När jag kom hem hade min balkong blivit en djungel, men en fin sådan! Krassefröna jag sått klättrar nu upp längs fönstret.
Även fröna av rosenböna hade tagit sig.
Nu ska jag sitta på balkongen varenda kväll ända till 30 augusti, då nästa resa inleds.