Sv: Vad har hänt i midsommar
Min fundering i ämnet är lite mera långsiktigt. Att det kan vara lite glest i forumet kring midsommar eller någon annan helg är kanske inte så konstigt. Alla (eller många) har kanske fullt upp med sill och potäter och nära och kära.
Men bortsett från det känns det lite mindre aktivitet på forumet än förr.
Visst är det såklart så att alla gamla debattämnen är sedan länge avbetade. Men trevliga och intressanta hälsningar från resor till Grekland borde det väl finnas. För egen del är det av kända anledningar ett tag sedan det var möjligt att resa. Men så är det tack och lov inte för alla. Ändå lite glesare på forumet.
Är det någon kvardröjande effekt med mindre resande pga pandemin? Nja, det är väl tveksamt. Jag skulle mera gissa på ökat resande pga uppdämt behov. Har lusten att ägna lite kraft åt att dela sina upplevelser här kanske minskat?
Jag undrar, men har ingen aning. Men visst saknar jag många gamla Kalimeravänner som väl inte kan ha slutat att besöka vårt kära Grekland. Men kanske är det orken att skriva som tryter, även om tekniken numera gör det enklare än någonsin.
Masse
|