Visa ett inlägg
  #8  
Gammal 2023-04-21, 16:20
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 770
Standard Sv: Paradise Village på södra Kreta

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
Hur är vägen från Paleochora till Azogires? Åtminstone förra året var det mycket tal om ett vägarbete, om jag har förstått rätt, som det var mycket problem med. Kanske har det också att göra med vattenfallet som Birgitta nämner? Eftersom vi skall till Paleochora i maj skulle ju ett besök i Azogires kanske inte vara så dumt. Men jag vet inte om vägproblemet gäller just från Paleochora till Azogires eller om det är någon annan väg. Någon som vet?

/ Anne
som verkligen så gärna återser Paleochora
Jag tror att vattenflödet och vägproblemet hör ihop. Det har varit många protester om att vattenfallet är förstört både på Azogires och Alfas facebook och Alfa är en auktoritet och inte nådig när han går till högre myndigheter. Det har ju också varit problem med vägbygget, men faktum är att människor åker mellan Paleochora och Azogires dagligen.
Problemet är att "The Holy 99 Fathers med klostret är ett väldigt populärt att besöka och man vill bygga en bättre vandringsled dit samt en lite större parkeringsplats närmare klostret och det är kanske anledningen till att vattenfallet blev saboterat.

Birgitta


Svara med citat