Visa ett inlägg
  #96  
Gammal 2023-01-18, 15:36
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 768
Standard Sv: Älskade Kreta, nu är jag här igen!!!

Nu börjar det närma sig slutet på min resa på Kreta.
I förrgår lämnade jag denna vackra vy för att ta resan över bergen från syd till norr.



Vi hade mycket att prata om jag och min taxichaffis. Vi hade inte setts på en månad, då han körde mig ner till Paleochora. Vi avverkade NATO-medlemskapet, då han häpnade över Turkiets vägran att ta in Sverige på grund av att vi hyste terrorister! Hur mycket är Turkiet ett demokratiskt land i förhållande till Sverige!!!!
Han hade även förhoppningar över att han och hans fru skulle åka till Norge. Det är ett vackert land. Dom åker ofta till Antikythera, en liten ö som dom uppskattar mycket. Kanske jag måste åka dit någon gång.

Våren har nästan kommit igång här. Världen är verkligen upp och ner. Vi såg många gräsmattor som var väldigt gröna med massor med små gula blommor under alla olivträd under resans gång. Så underbart vackert!

Mitt stamlokus här i Chania ligger nästgårds till mitt boende i gamla stan i Chania. Här trivs jag, trots att det bara är en utetaverna.







Igår träffade jag Lisbet och Polle, som lever här i Daratso. Ett kärt möte och jag hade en underbar dag.




Sista heldagen här hade jag en träff med Giannis för några timmar sen. Han är min hyresvärd i Katapola, men tillbringar vintern i Chania, där han har sin flickvän. Det var ett kärt återseende!

Imorgon kommer George och hämtar mig vid pass 4.40 för att köra mig till flygplatsen i Chania. Förhoppningsvis är jag hemma i Umeå vid 16-tiden.
Så med detta avslutar jag min rapport för min vinterresa till Kreta, för att visa en bild på min utsikt från min balkong här i Chania. Inte lika vacker som mina morgonbilder från Paleochora!

Birgitta

Svara med citat