Visa ett inlägg
Gammal 2023-01-15, 15:52
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Älskade Kreta, nu är jag här igen!!!

Dagen idag den 15 januari.
Som vanligt händer det inget. Jag har alltid tyckt att januari varit den värsta månaden under året när jag jobbade på posten. Jag tog alltid semester en vecka eller två bara för att vila upp efter decembermånaden.
Nu är jag lyckligt lottad som pensionär och kan rå min tid.

Morgonen här startade med åska redan vid 6-tiden och då började jag förstå att det skulle bli en mulen och regnig dag. När det ljusnade så smått såg jag det vita skummet som rullade in med vågorna. Men det är bara 3:e dagen med regn under hela min "semester" på Kreta.

På Waters Edge samlades några under regnet och i värmen från braskaminen. Där blir det riktigt varmt när kaminen värmer. Man drar ner plastväggarna så det blir riktigt mysigt. Ett par satt med ett parti tavli och andra satt med en varm rakomelo som värmde ytterligare.

Efter min siesta gick jag ner till min studio för att packa. Det är det tråkigaste som finns när man packar för hemresa. Jag åker till Chania för ytterligare 3 dagar där innan jag åker hemåt till Umeå.

Jag hör av mig i Chania!
Birgitta.

På söndag förmiddag var många samlade på Cafeèt.

Jag tror att Raina och Elvis förstod att jag snart skulle resa. Dom låg vid mina fötter en stor del av förmiddagen.
Svara med citat