Visa ett inlägg
  #92  
Gammal 2022-10-19, 23:29
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 779
Standard Sv: "En blondins gul o blåvita betraktelser"

Tänk om inte...
Det var de första dagarna i juni 2013. Mitt liv innan Kalimera.
Vi hade bokat ännu en billig resa till Grekland. Nu hamnade vi på Kos i Kardamena.
Tänk vad den resan skulle förändra vårt liv!
En kväll sökte vi nån taverna som visade en viss fotbollsmatch där Sverige spelade.
Det fanns bara ett halvledigt bord och det med en svensk flagga så efter lite tvekan frågade vi om vi fick slå oss ner. - Javisst, sa det trevliga paret. Vi kom från helt olika städer och märkligt nog bodde vi på samma hotell.
Nu snart 10 år efter har vi fyra rest till Grekland i stort sett varje försommar sen dess, besökt Stockholm, Göteborg och bott hos varandra och blivit väldigt nära vänner.
Tänk om inte...
Förra hösten var vi på östra Kreta. Stötte ihop med ett trevligt par från Varberg..vår "varje sommarsemester-stad". Bara DET var ju en bra start på samtalsämnena!
I juli möttes vi just i Varberg på Gästis krog och var även hemma i deras fantastiska hem nära havet.
Tänk om inte..
För fyra år sen var vi på Kreta (inte ovanligt)
På altanen vägg i vägg...fast utan vägg.. hälsade vi på ett trevligt par som slet upp altandörren samtidigt som vi -Swisch! Trevliga restaurangbesök, bad och nattfösare följde.
Ja sen besökte vi dem i Motala året efter.
Tänk om inte...
Vi är absolut inga "partybabbelmänniskor" och dessa möten har bara uppenbarat sig när man minst anar det. Vi klarar oss bra..mannen och jag när vi är själva i Grekland.
Sen runt 2015 googlade jag på nåt om Grekland. Såg att det fanns ett forum som hette Kalimera... Klickade på hemsidan...
Tänk om inte!

Jag har även träffat ett par Kalimerianer IRL som jag har kontakt med på Instagram. Lycka det med...Tänk om inte!

Kontentan av detta är nog att man kan påverka sitt liv genom sina val...och om man väljer att gå rakt fram och blunda eller våga välja...höger...eller vänster...
/ Kajja som hoppas att jag inte varit för djup

Senast redigerad av Kajja den 2022-10-19 klockan 23:42.
Svara med citat