Bussen gick 07.15 och vi kom fram 09:45. Fick vänta i 20 min på en flock engelsmän som fick hämtas på nåt hotell. Gjorde flera stopp längs vägen. Stannade mitt i centrala stan, 6,5 h på oss.. vi tog hop on hopp of för 16 E pp och hörlurar med engelska. Tog 70 min, väldigt fina murar högst upp runt slottet och fin utsikt. Visste inte staden var uppkallad efter Alexander den stores halvsyster. Efter det är det lunch. Hittar en indisk restaurang på en bakgata eller återvändsgränd. Jätte gott o kryddstark. Fick ta en öl innan de öppnade. Sen arkeologiska museet för 8 E pp. Väldigt fint, mycket guld och föremål från gravar. Sen alla dessa vaser o statyer.vi och vakterna hade munskydd. Vid ont om tid välj bussen endast. Sen kördes vi hem på 90 min. Slog mig att det låg stora nattklubbar, diskotek ute på landsbygden. Aldrig sett i Grekland, sen flera gångbroar över körbanan på 3 ställen. Kul se sträckan i dagsljus. I vår by finns otaliga spelhallar med shuffleboard, basket, kör bil mm som inte finns på andra ställen. Ok med 1 men inte 5- 6 st. Pratade med folk som tog lokalbuss, stannade utanför stan sen en buss till centrum. Lite billigare men krångligt och tar tid. Sen var just den bussen varm pga ingen ac o elementen på efter kylan tidigare i veckan
Vi äter middag o jag får citron potatis till köttbullarna, sen måste nån sponsra ouzon. Alla resturanger tar ca 7 E för 20 cl ouzo.

Olika sorter, här provas det friskt! Fick höra att byn bildas för 100 år se då 6 familjer kom från Chania och var fiskare. Tack de lämnar Raki hemma
Sen skall vi köpa vykort. Posten i Karlskrona måste. Jobba lite, frimärken köper ni i grannbyn! Säger damen i en affär. Vi frågar servitör på stambaren, Old fashion säger han. Stänger förresten 15 oktober, många restauranger redan stängda. Nåja han frågar några personer och tipsar om en butik nära. Japp klart jag har frimärken svarar ägaren idag, vilka vill ni ha. Vet ni var brevlådan ligger. Jannes kort postat.
Vi äter lunch på restaurang Stork. Ser sunkig ur med förstklassig. Tänkte på sällskapsresan. Vi heter inte Stork utan Storch

Tjekisk öl Kozel på fat för 2E, fanns gyros i Metaxasås, till förrätt tog vi fisksoppa på buljong bas. Prisvärt o gott.
Två soldagar kvar, verkar som vi kan behålla rummet hela lördagen. Vi har blivit oerhört väl bemötta överallt under veckan. I kväll går vi tillbaka till Giovetsi resturang inandning det blir Mythos o Jack D på stambaren