Ja nu har man sannerligen skapat ett nytt minne för livet!!
Så här utspelades scenariot:
På eftermiddan skickade jag ett gammalt kort på kantareller till fadern och skrev att det var dagens fångst. Nu "vet" dom att vi är i stugan..hehe

Mannen hyrde "vitavespan" för resten av veckan och vi puttrade till bestämd taverna i Agii Apostoli. Vi berättade om överraskningen och den familjeägda tavernan var nu involverade i planen.
Kl.19 tog vi taxi dit. Ägarna..två 150-kilosbröder tog viskande emot oss. Vi kikade in mellan växerna på framsidan..och där satt dom..föräldrarna..helt ovetande! Då brast det för mig när jag insåg att planen kunde verkställas. Tårarna sprutade

Bröderna gick oc ställde sig framför deras bord för att skymma mig när jag gick mot målet. Jag la händerna på deras axlar och särade på bröderna och ja..världen stannade lite för föräldrarna..och oss..och den ovetande publiken vid de andra borden. Jubel, chock, och glädjetårar!
Mannen min gick bakom mig och filmade det nu historiska ögnblicket och när jag tittar på det så ser det faktiskt nästan ut som ett klipp från en Mama Mia film.
En oförglömlig kväll följde och slutscenen..när mor o far vandrade hemåt i mörkret hand i han..ja det blev ett vackert The End på denna historian.
/ Kajja