05.50 vibrerar alarmet. Mannen skjutsar ut mig innan jobbet till "alternativet" med provianter i kylväskan för en helg där ingenting kommer att saknas.
Det är frostigt, isigt men klarblå himmel. Knäcker isskorpan på vattenfyllt fågelbad. Inatt har det varit kallare än i julas!
Sjön är osynlig av röken som ligger som ett täcke och bäddar över så fint.
På med kaffebryggaren. Knäcke med ost, P3 och höstens första brasa.
Vid 10.30 är det sommar igen! Byte av kläder. Shorts o linne o solstol. En kort kvart senare klarar jag inte den sittningen. Kantarellerna lockar. Och jag hittar!! Hann före grannkärr..grannen denna gången😁👍
Hejjar o snicksnackar med stuggrannarna på min vandring med gömd kantarellpåse bakom ryggen.
Mannen hem tidigare än annars..fredagskomp.
2 timmars öronbedövande sågning som avbryts av min ljuva stämma att "nu ee det maat..o vin"!
17 värmeljus, skagensoppa med räkor o vitlöksbröd smörar in oss i trevliga samtal. Ja då är det ju faktiskt helst jag som babblar om eventuell resa. Och han säger att jag får bestämma

Så där begav det sig..denna dagen den 2:a september 2022. Utan krusiduller eller överdrifter och jag älskar varje minut..men det konstiga är att jag samtidigt längtar efter Grekland!!
Ibland önskar man inte visste att det fanns nåt annat att längta till.
/ Kajja