Visa ett inlägg
  #16  
Gammal 2006-05-12, 18:03
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Allergi och grekiska katter

Citat:
Ursprungligen postat av Agda
Det är och förbliver nog en gåta.
Nej då, det är ingen gåta, det är helt naturligt. Min pälsdjursallergiske son klarar labradorer inomhus, som någon annan här sa är det värsta - men han har reagerat mot andra hundar utomhus i minusgrader!

Jag är björkpollenallergiker men blir aldrig dålig de vårar när andra björkpollenallergiker har det allra värst (som till exempel i år). De åren har jag det istället jobbigt med snömögel. De år jag känner som mest av björken, säger andra att det är lindrigt. Why? Ingen aning, men så kan det vara med allergier.

När sonen var liten höll jag på väldigt mycket och spekulerade i vilka kombinationer av livsmedel han inte tålde. Då sa hans läkare "Sluta fundera på det, du ser ju när han regagerar och då ger du honom extra medicin om det behövs. Om du ska räkna ut allt han inte tål, så har det säkert hunnit ändras innan du är klar." Det var det klokaste jag kunde ha fått höra, och det var även då jag förstod att man ska inte tro att man förstår sig på allergier, men inte heller tro att någon reaktion eller utebliven reaktion är konstig.

När det gäller dina grekiska katter så är det med all sannolikhet så att hon helt enkelt inte reagerar på just deras allergener. Gläds över det, utan att fundera på varför
Svara med citat