Ja, äntligen kom jag iväg!
Gårdagsmorgonen visade sig från sin bästa sida och jag travade iväg till färjan vid 8-tiden. Denna båtluffartur är den jag tycker om så mycket. Från Paleochora kommer vi först till Sougia och sedan till Agia Roumeli. Där byter man färja för att Samaria skulle gå vidare till Gavdos. Jag hade en tanke på att stanna kvar då jag har ju en dröm att någon gång besöka Gavdos.
Agios Roumeli blev jag i 2 timmar istället för 3 dagar, som jag hade planerat. Nikos på taverna tillika hotell Paralia bjöd mig på ett glas vin och jag lovade att istället komma tillbaka till hösten.
Sedan kom färjan Daskalogiannis och min färd styrde mot Chora Sfakion. Så många hjälpsamma har det varit vid ombordstigning och avstigning! Min knäartros gör att det är svårt just vid dessa moment, men med hjälp har det flytit smärtfritt.
Här i Chora Sfakion tycker jag att det är mycket turister redan, men tavernaägarna vill ha mer. Jag hoppas dom får en bra sommar. På den grekiska påskaftonen åker jag vidare till Chania för 2 dagar innan hemfärd. Vi har varit i Chania två gånger tidigare vid en påskhelg och på påskdan ligger grillröken tjock över Chania.
Birgitta
Morgonsolen igår
Snart på väg.
Loutro. Jag tycker byn har blivit för mycket turistiorienterat. Här ett nybygge på höjden.
Utsikt från hotell Lefka Ori.