Sv: Invasionen av Ukraina
För mig betyder färgerna på parasollerna Finland och Ukraina. I dagens läge. Annars kan de betyda Finland och Sverige, visserligen även Grekland och Sverige. men blåvitt är först och främst Finlands färger för mig och naturligtvis det att både Finlands och Greklands flagga är blå och vit, även om nyanserna inte är de samma.
Men, Putin, han har nu visat hela världen vad han är. Jag säger hans namn, han är en skitstövel och ja, det finns ju inga ord för vad han är. Han själv är orsaken till denna situation. Han tycker att han kan attackera ett självständigt land och dess folk och försöker berättiga det för sitt eget folk genom lögner och genom att avskaffa dem möjligheten till kunskap om vad som egentligen händer. Jag hoppas att folket i Ryssland vänder sig emot honom, men är nog tyvärr lite pessimistisk. Det behövs att något speciellt skall hända till det.
Kan förstå att man i Ukraina skyller övriga världen för att de har lämnats ensamma. Nu har man vaknat lite, hoppas det inte är för sent.
/ Anne
|