Visa ett inlägg
Gammal 2021-11-02, 23:10
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2015
Standard Sv: Lång tid i Grekland

"Anländer den 3e september vid 23-tiden. Betalar taximannen som säger: Welcome to Greece and your home, och ger maken en hig five och skrattar. Jag blir orolig. Var det ett ironiskt skratt?
Det är mörkt men varmt. Försöker fokusera på den steniga gången mot huset.
En hund börjar skälla när vi rör oss i mörkret. Maken lyser med ficklampan. Där är dörren!
Nyckeln i låset och vrider om. Dörren öppnas en decimeter..sen är det stopp!
En stor sten ligger uppkäftigt och envist förhindrande för intrång, för säkerhets skull, tydligen. Oj! Se där..Vitavespan som vi bokade är på plats och väntar ivrigt på utflykter!
Det lilla stenhuset välkomnar oss omringat med citronträd och doftande växter.
Jag omfamnar hela altet!

Väl inne lyser vi med ficklampan efter en ljusknapp. Pang! Där var den! Vi ser ett bord i ...ja det måste va köket.. En vas med ljuvligt mörkrosa Boganvilla välkomnar oss och en handskriven lapp. "Welcome swedish lady and husband. I bring you bread, coffie, eggs and cheece tomorrow so you can start visit. In fridge is beer, whater and ouzo. See you in morning, Alexa"
Kan knappt somna. Är så himla lycklig! Vet att när jag vaknar så är det bara första dan av runt 90 härliga kvar här på Kreta. Vi bor högt upp i gamla delen av Agia Marina och varje morgon kommer jag att se havet"

Det var lite så jag menade med lång tid i Grekland
/ Kajja

Senast redigerad av Kajja den 2021-11-02 klockan 23:32.
Svara med citat