Visa ett inlägg
  #18  
Gammal 2021-08-27, 11:14
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Vackra Sverige

Sverige er virkelig vakkert! Mange flotte bilder, særlig det fra Falkenberg (?) gikk rett i hjertet.

Mine geografiske kunnskaper om Sverige er mangelfulle. Selv om jeg har gått over grensen med ski på bena i yngre dager, kjørt nordfra og sørover en del ganger, oftest om natten pga midnattssolen - dere hadde s å mye bedre veier enn oss. Alt var bedre og større i Sverige ( , selv myggen...)

Men på søk etter et Sverige-kart - hadde lyst til å orienteres, forstå hva og hvilke områder dere samtaler om. Min venn Google kom (overraskende) først med forslag til x antall sider relatert til pandemien; dagens grensekonflikter, våre lands lands ulike pest-strategier, kritikk... bla,bla...you name it...(minus Johaug,da)....Ikke merkverdig om det oppstår nabofiendtlighet

Omsider kom et reelt treff på kart over Sverige og Finland. En norsk amatør-slektsforsker var opphavsmannen. På kartet var det prikket inn hvor hans svenske og finske formødre/forfedre var født. . Og som en kuriositet, der lå jammen Sveriges første håndskrevne kart fra 1601.

Off topic , ja. Mye merkverdig og morsomt Kalimera kan inspirere til ....

Leser om Idre, om svenske len og mye annet rart.
Svara med citat