Ämne: Naxos
Visa ett inlägg
Gammal 2006-05-07, 19:31
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av Suzanna
Förresten!! är det någon som vet om det går bra att cykla runt i naxos alltså i allafall mellan naxos stad och de fina stränderna?
Det är platt och fina vägar närmast stan, först vid eller efter Plaka blir det sandvägar. Så att cykla borde vara ett utmärkt och trevligt alternativ - man har ju dessutom havet på sin högra sida hela vägen!

Förra våren var det någon som funderade på att hyra cykel på Naxos vill jag minnas. Vet inte hur det blev med den saken, men om du letar i gamla Naxostrådar så kanske du hittar något om det.

Låt oss andra få veta sen hur det blev! Jag har aldrig hyrt cykel i Grekland, men jag funderar på att göra det snart vid något tillfälle.

Sedan det där med om ni ska bo i stan eller utanför eller både ock. Det är helt och hållet en smaksak. En del föredrar att bo i staden och gör utflykter till olika stränder eller annat på dagen och har nära till kvällens aktiviteter, andra vill vara nära stranden när de vaknar och hellre åka in till stan på kvällen.

Jag tycker att ni ska välja ett av dem till att börja med och sedan känna efter på plats om ni vill flytta eller ej. Ni kommer inte att ha några svårigheter att hitta boende i juni, varken i staden eller utanför, så ni behöver inte bestämma er förrän ni är där.
Svara med citat