Fred försökte boka tid så snart det blev klart att 70+ skulle få vaccineras. Han lyckades inte komma fram via appen, det var förmodligen alltför många som försökte komma fram samtidigt. Nästa dag ringde han vårdcentralen - det gick hur bra som helst - och fick en tid där så han fick sin spruta onsdagen den 14 april. Han fick ett datum för nästa spruta i juni när vi skulle ha varit på Karpathos. Ytterligare en anledning att boka om till hösten.
Dagen efter läste jag i tidningen att bokningen öppnade för oss 65+, så jag slängde mig på appen och fick en tid dagen därpå, och i fredags förra veckan fick jag min spruta. Nästa om sex veckor; de skickar ett SMS när det är dags. De har ställt upp ett vaccinationstält på sporthallens parkering. Det gick mycket smidigt och snabbt. Åtta personer kan sprutas samtidigt, med ordentliga avstånd.
Samma dag kom ett brev till Fred där det stod att det var dags att boka tid för vaccinering ... Jag fick mitt brev i förrgår.
Fred fick Astra Zeneca, jag fick Pfizer. Inga biverkningar hittills. Jo, Fred kände sig frusen och febrig och hade huvudvärk på fredagkvällen, men nästa dag mådde han bra. Jag har inte känt någonting.
Karin
sprutad