Visa ett inlägg
  #63  
Gammal 2005-05-02, 15:42
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 998
Standard Sv: Kalimera-tröjan

Bara vid ett tillfälle har jag stött på några andra bärare av kalimeratröjor, och det var egentligen hustrun som såg dom. Det var på flygplatsen i Kavala på väg hem från Thassos som ett par kom med anländande flyg och vid närmare efterforskning i detta forum visade det sig vara Hasse med fru.

Sten-Åke[/QUOTE]



Känner mig återigen hedrad av denna "händelse". Men du Sten-Åke, vi har ännu aldrig mötts i verkliga livet och fått skaka tass (Thass ?).

Jag har själv haft flera tillfällen då jag mött människor som har undrat vad tröjan och dess text betyder. En engelsk man (förmodligen inte nykter) kom fram på bilfärjan mellan just Kavala och Limenas/Thassos och började prata. Han hade väldigt svårt att förstå vad .nu betydde fast jag förklarade noggrannt. På samma färja fanns en svensk familj med tonåringar som var från Gävle. Dessa umgicks vi med hela veckan på Thassos då de blev balkonggrannar på hotellet !

I fjol på Karpathos såg jag en man och kvinna på en taverna. Mannen hade den vita tröjan och jag kom fram då jag för dagen bar Kalimera-kepsen. Så vi fick en skojig pratstund, jag kan inte hejda mig och mitt spontana inre när jag ges tillfälle som detta. Paret var för övrigt från Skåne men inte "medlemmar" i forumet.



Hasse
Svara med citat