Ämne: Vaccinerad!
Visa ett inlägg
Gammal 2021-01-28, 10:21
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Vaccinerad!

Ulla, det skulle på sätt och vis vara spännande att få veta mer exakt vilken läkare det är som har sagt det där. Men jag ska inte tjata eller vara påstridig. Läkare och i och för sig annan sjukvårdspersonal är ju "vanliga människor" och ska så förbli anser jag. Dock ska de alltid agera etiskt och uttrycker sig någon som den person du citerar, ja då kan de väl göra det men definitivt inte röja sin identitet i det fallet.

På din åsikt att vaccinering skulle vara tvingande, tyvärr så kan det inte bli så eftersom detta är någonting som aldrig någonsin får ske i Sverige. Man kan tycka att det skulle vara tvingande att bli blodgivare, fullt förståeligt kanske. Jag kan säkert hitta många exempel på saker och ting inom sjukvården som "borde vara tvingande". Jag skulle kunna hitta annat som helt utanför sjukvården också skulle vara tvingande, narkotika, våld. idiotiska bilförare...........

Beträffande mina åsikter om sjukvårdspersonal som inte har lust att vaccinera sig, dessa kan man aldrig tvinga heller men ok, jag har inte facit till 100%. Men rent moralmässigt så bör de kanske tänka till lite.

/ Hasse
Svara med citat