Sv: Sugen på nytt jobb?
Jag skulle heller aldrig vilja jobba där, skulle få ångest. Förutom det så är jag inte alls gjord för att jobba på callcenter, jag har typ telefonfobi och får panik när jag ska prata med folk jag inte känner på telefon. Men det jag vill upprepa är att de flesta inte väljer det här jobbet för att de tror att det är så väldans bra eller för pengarnas skull, utan de är intresserade av att komma till Grekland och bo här i något år, och det här företaget möjliggör detta för dom på ett lätt sätt. De bryr sig alltså inte om själva jobbet speciellt mycket. Sen i unga år om ni minns, så är det ju väldigt viktigt bara det här att samla på sig erfarenhet, så man kan få ett snyggt CV och få bättre jobb på så vis. De flesta brukar inte börja som generaldirektör direkt.
Mitt första jobb var i en kiosk på en golfbana som 16 åring, svart, 60 kr i timmen. Började där för att få in en fot i arbetsmarknaden, stannade pga den fina naturen (eller var det alla snygga killar kanske...) Efter två somrar fick jag mitt första vita jobb.
|