Visa ett inlägg
Gammal 2020-11-19, 09:44
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Gör din plikt, ta ditt ansvar för att stoppa smittspridningen!

Jag läste en notis på text-tv för ett par dagar sedan. Blev först väldigt förvånad av ett par anledningar, sedan förstod jag bättre.

Det handlade om att en kommun i Stockholms län hade avslöjat att personer som kom för att ta test om de var smittade med Corona, ville få det "för att kunna gå på fest". Det var då jag inte riktigt förstod och blev förvånad.

Antingen är folk så dumma att de talar om orsaken till att vilja testa sig. Eller så hade de fått frågan av vilken orsak de ville bli testade. Jag visste inte alls att det var ett krav att man avtvingades orsaken till att vilja testa sig, INTE att folk var "dumma". Jag visste inte heller att det inte bara var att gå och testa sig, hur som helst utan att det då kom en fråga.

Jag tror att det egentligen är väldigt lite "vi övriga" får veta och när vi ser dumheter som detta så reagerar vi självklart på vilka idioter det tydligen finns. Pandemin har faktiskt fört med sig att folk förändras väldigt mycket just nu och vi som läser sådana här nyheter blir ju förfärade, förbannade, häpna osv. över vilken extremt dålig respekt det finns gentemot de resurser som finns inom sjukvården, t.ex corona-testning.

Jag tror det finns MASSOR av liknande exempel, jag personligen lägger inte ner någon nämnvärd energi på att döma och fördöma, jag vet ju inte vilka personerna är och jag känner inget behov av att sätta mig in mer om detta än att jag har mitt eget liv att ta hand om och det jag gör, i denna minst sagt knasiga tid.

/ Hasse
Svara med citat