Visa ett inlägg
Gammal 2020-10-25, 12:56
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Greklandslängtan ...

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Jo, så är det nog. Men. Det är nåt fel på mig. Jag har svårt för att göra mig av med saker. OM jag kasserar en elektrisk apparat, så klipper jag åtminstone av sladden, som ju kan vara bra att ha till ngt annat..

Redan som liten kallade min norskbördiga mor mig för "askeladd"(skrotsamlare). Min fru kan bli tokig på mig och alla mina prylar. T ex har jag tre (!) gräsklippare och då har jag faktiskt kört en fjärde till tippen, så det finns ljus bortom horisonten.

Datorer är ett extra kapitel i sig, då man ofta har användning för en extra dator, till någon nedladdning, rendering younameit. Sen är det inte bara att slänga en dator, då informationen måste tas om hand. Det ska tankas över till andra enheter och sen ska hårddisken kasseras. Helst förstöras fysiskt.

Sen det här med att sälja gammal elektronik. Det är ju ingen som köper sånt. Så fort ngt har några år på nacken, så är det i princip osäljbart.

Sist jag sålde nåt var en dvd med inspelningsfunktion. Det köptes av en teknisk idiot, som ringde hela tiden och ställde en massa frågor, då han inte fattade ett jota. Det var snudd på att jag återköpte maskinen. Så nej tack.

/Netwolf
Ha ha ha! Tack för tipset om att klippa av och spara elsladden. Det har jag missat men nu noterat inför framtida utrangeringar.

Håller med dig om hårddiskar. När min gamla desktop skulle skrotas för en del år sedan så tog jag fram min borrmaskin, plockade ut hårddisken och körde ett par rejäla hål i den. Sen kändes det tryggt när datorn lämnades till kommunens återvinningscentral.

Masse
Svara med citat