Visa ett inlägg
Gammal 2020-10-19, 13:19
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Rakomelo med kryddnejlika

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Raketbränsle som herr Arne plägade säga. Enligt honom en rysansvärd dryck

Raki får verkligen tårna att krulla på sig, men däremot tycker jag honung bara förfullständigar en dylik kanna dryckjom.

På kanarieholmarna har man t ex honungsrom (Ron Miel), som är fantastisk god. Både varm och isad. Lite som vår svenska punsch faktiskt.

/Netwolf
Ja tänk så olika smak vi har!!! Och tur är väl det. Annars hade vi ju alla suttit och trängts på samma grekiska ö och ätit och druckit samma mat och dryck. Det hade ju inte varit så kul.

Kul att du nämner just Ron de Miel. Spanien har i massor med år, jämte Grekland, varit vårt favoritresmål. Nån gång i tidernas begynnelse vid någon av våra första resor till Kanarieöarna var jag naiv nog att släpa hem en balja sådan enligt min smak "rysansvärd" söt vätska. Det var ju gudbevars en "lokal produkt" som kunde vara kul att ha hemma.

Efter att vid massor av tillfällen misslyckats med att bjuda bort den till gäster som besökt oss har jag resignerat och nu står den sedan länge, med hälften av innehållet kvar, orörd längst in i barskåpet. Att dricka av den är för mig otänkbart. Alldeles för sött för min smak. Kanske kan man använda lite av det i någon form av matlagning? Måhända till någon slags dessert? Att förstöra en annars utmärkt raki genom att blanda i sådan sockerlag är för mig uteslutet.

Masse
Svara med citat