Citat:
Ursprungligen postat av theresa
Vad jag sett vet tyvärr fortfarande inte dom flesta hur ett munskydd ska användas....
Att använda ett munskydd på fel sätt är värre än att inte använda alls.
Jag valde att stanna hemma i år även när vi fick åka bara på grund av att man måste använda munskydd på vissa platser.....jag räknade ut att halva min väska skulle fyllas med munskydd för 1v semester. Man kan INTE ta av ett munskydd tillfälligt och sen ta på det igen.....det måste bytas ut VARJE gång det plockas av .....så behövs massor. Är detta så svårt att förstå?
Klart smittan sprids. Klart man får i sig viruset när munskyddet plockas av och på och sätts på hakan, tas med händer.....det borde alla förstå, man kan inte ta med händerna på ett munskydd, det finns bakterier på händerna och även på munskyddet som samlat upp bakterier i luften som skulle åkt förbi om skyddet inte hade snappat upp dom mikropartiklar som finns i luften, så när munskyddet tas på igen så får man naturligtvis i sig det virus som normalt skulle ha åkt förbi....dom partiklar som satt sig på skyddet andas man sen in....Varför förstår inte folk detta?
|
Håller med helt, vet hur det var när jag reste runt i Tyskland, samma munskydd i fickan som åkte på och av utefter bestämmelserna, jag klarade hålla det seriöst i ganska precis 2 dagar innan jag kapitulerade o körde nerkört i fickan som alla andra, byte typ var 4 dag eller när de blev för slitet, kändes mest som en gest/ för syns skull. Tror jag såg en person som körde på rätt sätt (sprita händer, nytt munskydd, gamla ner i påse)
Sen är det ju obekvämt bära också, är heltiden uppe och pillar samt justerar.
och vad än värre är, i Tyskland upplevde jag folk som i regel mycket sämre på hålla avstånd, här hemma är vi ju riktiga stjärnor på det i jämförelse, och Nederländerna dit jag var över en snabbis ska vi inte tala om .
Svenska linjen tycker jag känns ganska klok, munskydd är ok om man vill men viktiga är HÅLL AVSTÅND, tror säkert munskydd kan skydda i kliniska miljöer / studier, annars skulle ju inte tandläkare / läkare bekymra sig annars heller
ska bli spännande se hur det fungerar i Grekland om vi nu kommer iväg 30 Oktober