Sv: Eftertänksamhetens tid
Visst är det så Wolfen att man känner lite vemod nu i skiftet mellan sommar och höst. Dock finner jag en hel del både tröst och fortsatt njutning. Bland annat tack vare följande:
Näst efter sommaren, som är den årstid jag älskar mest, så kommer för mig faktiskt hösten. Både september och oktober brukar kunna bjuda på en hel del ljumma och sköna dagar här i södra Sverige. Det blir lite fuktigare ute och det gör att när jag sådana ljumma dagar promenerar i skogen så luktar det helt underbart av blöt jord, mossa, löv och barr. Fukten tycks frigöra dofterna. Underbart!
Musik betyder mycket för mig. Sköna dagar under hösten firar jag gärna med att avnjuta Roxettes "Mellan sommar och höst". Vilket härligt ös och underbar låt!!!! Den hjälper mig att njuta av sådana dagar.
Men allra mest grips jag av Hasse Anderssons "Höstens sista blomma". Den är en av mina många favoritlåtar som jag gärna lyssnar på året runt. Oavsett var jag befinner mig och oavsett när på året som jag lyssnar på den så förflyttas jag av texten till promenader längs Hanöbuktens stränder som jag älskar. Jag blundar, njuter och får en klump i halsen.
Masse
som gillar hösten
|