Visa ett inlägg
  #6  
Gammal 2006-04-29, 22:07
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Sämsta stället i Grekland...?

Förra sommaren åkte vi runt med hyrbil längs kusten mellan Platamonas och Halkidiki.
Efter knappt två veckor kom vi oss till Platamonas där vi varit tidigare och trivts bra. Eftersom vi denna gång hade medresenärer som inte var speciellt greklandsvana hade vi bestämt oss för att vi måste ha rum med AC. I Platamonas sökte vi vettigt boende i c:a två timmar för att uppfylla detta krav men det var väl egentligen inget större problem.
Dagen efter (eller nåt) var vi ute och åkte och bestämde oss för att käka lunch i ett samhälle strax söder om Platamonas. Vi körde runt och tittade lite då det var lite småregn i luften och bestämde oss till slut för att parkera. Vi började gå för att titta lite vad som fanns att erbjuda och stötte direkt på patrull, inkastarna längs gatan var det värsta jag varit med om, alla rök på oss på en gång för att få in oss på deras ställe, alla skulle veta samtidigt varifrån vi kom och vad vi ville äta. Det hela slutade med att jag blev riktigt tvärförbannad och med hög och tydlig röst förkunnade något i stil med att vi vill äta vad som helst bara vi kan hitta det någon annan stans än just här och att eftersom alla här är så förbaskat oförskämda åker vi vidare till nästa by. Ingen av inkastarna sa nånting då vi gick tillbaka till bilen, de bara tittade efter oss.
Jag kan inte förstå hur dessa människor tänker, de måste ju ganska snabbt se att man blir irriterad på dem och det logiska vore ju att då ändra sej och lugna ner sej i stället. Hade jag bara sett ett matställe utan inkastare där så hade jag i ren protest gått in där och beställt in den dyraste lunchen för de två veckor vi var ute men nu fick ingen längs gatan sälja nånting till mej och jag kommer troligen att åka långt runt denna gata om jag bara kommer ihåg vad det för****** stället hette.

Mvh Janérik
Svara med citat