Visa ett inlägg
  #10  
Gammal 2020-07-30, 19:53
Marcos avatar
Marco Marco är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Vänersborg
Inlägg: 211
Standard Sv: Tillbaka till Chora Sfakion

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
Hoppas även detta Marco! Vi möttes ju på taverna Delfini, som alltid var vårt stamlokus. Ägaren som Arne namnade till Ove.




Jag läste på Chora Sfakions hemsida att man bara hade 20% beläggning, om man jämför med år 2019. Men att bokningarna i september-oktober ser lovande ut. Det är då vandrarna kommer.

Tyvärr är dom bägge webkamerorna över hamnen och vid Three Brothers trasiga och man har inte råd att betala lagning eller byte för tillfället. Det är många som vill gå in och titta på dom dagligen, så man kanske gör en ekonomisk insamling. Det har man gjort tidigare.

Sfakian pie festival brukar alltid vara under senare delen av augusti. Marco; har du fått någon information om den blir av? Den brukar vara i gamla hamnen.

Marco, ha det gott i Chora Sfakion! Och om du vandrar till Anopoli vill jag gärna att du ger en rapport!

Birgitta.
Minns mycket väl vårat möte där på Oves hörna, kanske möts vi där igen nån gång?

Vad gäller webbkameran vid Three Brothers så pratade jag idag med Natalia som har hand om den. Hon hade förhoppningar om det löser sig om 2-3 veckor så vi får hoppas på det! Så trist att man inte kan kika på den när är hemma.

Vad gäller Sfakian pie festivalen så var det inte lika positivt. Pratade med Despina på Despinas café och hon sa att den tyvärr är inställd.

Gjorde vandringen till Anopoli och Loutro förra året, men känner att det varit alldeles för varmt i år även om man startar tidigt. Men förra årets vandring var fantastisk, så skönt att få komma till den friska luften och lugnet där uppe. Brukar äta frukost på bageriet där i byn och då blir det Sfakian pie, lite bröd och småkakor samt raki. Bästa frukoststället som finns tycker

Ha det så gott Birgitta och ser fram emot dina rapporter härifrån!
Svara med citat