Visa ett inlägg
Gammal 2020-07-13, 09:55
lykkeliten lykkeliten är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Ska du eller ska du inte resa till Grekland i år?

På fredag åpnet Norge for reiser til Hellas uten fare for karantene når vi kommer hjem. Vi bestilte derfor 14 dager til Naxos på september (via Athen) Vi ser for oss å være på Naxos hele tiden og ta de forholdsreglene vi kan ta med blant annet god håndhygiene, avstand til andre og bruk av munnbind når vi er på plasser der vi ikke kan unngå andre, f ex på fly, båt ol.

Norge vil vurdere sine reiserestriksjoner hver 14. dag, og dette kan jo da bety at Hellas på et tidspunkt ramler ut av land vi får lov til å besøke. Vi sjekket med vår reiseforsikring før vi bestilte, og så lenge vi bestilte når Hellas var grønt vil vi få igjen pengene dersom Hellas blir rødt før vi drar dit.

Jeg har i alle fall begynt å glede meg. Det blir nok en litt annerledes ferie enn det vi har hatt tidligere da vi har fartet litt mer fra øy til øy og gjort det vi ønsker uten å tenke så mye på smitte.

Jeg satser på at dette går bra - og jeg skal ta de forholdsreglene jeg kan. Jeg kjenner også at det skal bli bra å legge igjen litt penger i Hellas. Min pengebruk redder nok ikke den greske økonomien, men kanskje litt bedre for de som vi legger igjen litt penger hos. Vår faste overnattingsplass blei i alle fall glad når vi fortalte at vi skal bo hos henne nesten 14 dager på september.

Jeg håper jeg ser mange turister i Hellas på september og at landet fremdeles klare å holde lave smittetall gjennom sommeren og mot høsten. Men det kommer an på oss som besøker Hellas - vi må opprettholde god smittehygiene gjennom hele ferien.

For Hellas sin del håper jeg flere tar sjansen på en tur dit, samt at man når man er der tar nødvendige forholdsregler slik at man ikke øker smittetallene verken i Hellas eller når man kommer hjem igjen.
Svara med citat