Oj!

Tråkigt att höra att ni drabbats, men vi håller allihopa tummarna, för att allt ska gå bra. 98 % tillfrisknar har jag hört, så oddsen är goda.
Själv är jag oförskämt frisk i nuläget, men det kan ju ändras snabbt. Är otroligt försiktigt och spritar händerna så att de nästan torkar ut. Jag använder även antivirala medel som Coldzyme, var gång jag går ut. Det förebygger ju förkylningar i vanliga fall, så det kanske hjälper lite.
Jag var lite snuvig för ca 2 mån sen och kände mig lite varm, men tempen visade "bara" 36,8, vilket i mitt fall
kan betyda feber. Har dock inte testat mig, så jag vet inte om jag haft det eller inte.
En kollega till mig var jättesjuk i april med alla symptom som feber, smakbortfall, hosta etc. Ja, hela hans familj drabbades och de var helt övertygade om att de hade viruset. Men när de testade sig, så uppvisade testet inga spår av antikroppar. Så man undrar om tester är tillförlitliga med...
Tröstar mig med att jag har blodgrupp 0 och enligt statistiken så är den blodgruppen mindra drabbad än andra. Åtminstone sägs det att risken att bli allvarligt sjuk är mindre för denna blodgrupp än andra.
Sen är jag ju en kallblodig typ med, så det kanske också är till fördel?
/Netwolf