Sv: Avbokat
Hej Kalimeravänner!
Första gången jag loggar in sedan ganska exakt 3 år sedan. Säkert är frågan behandlad, återbehandlad och vänd på alla dess håll, men jag ställer den ändå och hoppas på en kort sammanfattning.
Lite bakgrund; mycket vatten har runnit under broarna sedan jag senast var inne här eller båtluffade, tror det var 2013. Har rest till Sydostasien upp till 4 ggr/år, fått nya vänner i från i stort sätt hela världen och framförallt hittat kärleken, en spanjorska bosatt i Madrid som också älskar att resa. Således har jag farit till Madrid i stort sett en ggn/månad sedan 1,5 år. Hon har lång sommarsemester precis som jag (gissa yrket ahaha). Planerade en rundtur i Skandinavien för hennes skull, nu ser det ut som det gör, och det verkar bli fruktansvärt dyrt och krångligt. Jag har alltid sagt att om jag blir kär på nytt så är det mest romantiska jag kan komma på, småöar som Iraklia, Anafi, Donussa osv. Hon har aldig varit i Grekland, så nu har detta dykt upp som alternativ, eftersom vi hört att Grekland blivit ganska skonade av pandemin till skillnad mot Spanien och Sverige. (Alternativet blir att fara till kusterna i Spanien, när dom öppnar upp, vilket dom kommer göra utan diskriminering av vissa nationaliteter och i sann EU-solidaritetsanda). Idén skulle vara att vi möts upp i Sverige eller i Madrid, beroende på hur flygen kommer igång. Hennes semester börjar 15 juli och min slutar 11 augusti.
Kommer detta bli möjligt? Jag vet att ni alltid är ruggigt uppdaterade och sakliga i detta eminenta forum.
Vänligen! / ...och med stor glädje tillbaka hos Kalimera.
|