Visa ett inlägg
Gammal 2020-05-14, 11:30
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Coronaviruset (Covid-19) i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg

Har tänkt på också varför dom har så låga siffror på döda i Corona. Kan ju vara fel tanke förstås! Om folk dör på mindre öar så begravs dom också efter1-2 dagar. Finns ju ingen möjlighet och ta några tester i tid.

Man få så mycket funderingar i dessa tider :-(

Riitta
Jag har också haft funderingar över de jämförelsevis låga siffrorna man har i Grekland både vad gäller smittade och döda i Corona.

Om det stämmer finns det ju anledning att känna stor tacksamhet med tanke på att Grekland kanske inte har riktigt lika mycket och lättillgänglig sjukvård/intensivvård som man har i en del andra länder (tror jag). Men jag misstänker att det kan finnas en annan bidragande orsak också. Det är att det kan finnas ett stort mörkertal med tanke på att många i Grekland har en skeptisk och reserverad inställning till myndigheter, regler och förordningar, vilket kanske inte har gynnat inrapporteringen.

Men jag hoppas att siffrorna är förhållandevis riktiga och att de kanske kan bero på att Grekland är en ö-nation vilket gör att folk i stor utsträckning håller sig hemma på sin och att smittan därför inte sprids lika lätt.

Masse
med lite funderingar i coronatider
Svara med citat