Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Premiärminister Kyriakos Mitsotakis ska hålla ett tevesänt tal till nationen ikväll klockan 18.00 grekisk tid. Då ska han berätta vilka av restriktionerna som gradvis kan tas bort.
Enligt Kathimerini kommer planen att avveckla vissa restriktioner vara i tre faser, från den 4 maj och framåt. Det talas om att mindre affärer och frisörsalonger ska öppna, att vissa skolor ska öppna, att SMS-systemet för att lämna hemmet skrotas, att kyrkor ska öppna (med strikta regler.)
Läs mer här.
|
Ja, nu har premiärministern lagt fram hur restriktionerna ska avvecklas. Min vän Giannis på pension Porto Katapola, Amorgos skrev ett mail till mig redan 2 timmar efter Mitsotakis uttalande om att mitt boende mellan 1 -21 juni inte kan bli av. Giannis är alltid snabb med sina svar. Han är ett föredöme att alltid svara snabbt när man bokar.
Även om jag lider samt längtar själv, så måste alla små pensionatsägare ha det svårt och lida själva. Jag hoppas att dom snart får se ljuset i tunneln.
Då får jag snart ta mig an att avboka min 3:e resa till Grekland för det här året. Denna resa har jag bokat på SAS. Nu hoppas jag på septemberresan till Samos med fler öar.
Birgitta.