Citat:
Ursprungligen postat av Kajja
Tänkte egentligen hållit mig ifrån att "tycka" i denna debatt men..men..
Jag tror att det provocerar lite när någon svensk i Grekland idiotförklarar Sverige. När det bara skrivs negativt, när man inte har sett vår verklighet utan bara läser in siffror etc. Jag har väldigt svårt att tro på dessa antal hit å dit som rapporteras från alla ländet.
Mörkertalet är nog stort!
Absolut INGEN vet hur detta virus kommer att utvecklas och om det nånsin försvinner. Absolut INGEN vet ännu vem eller vilka som gör rätt! Och visst är det väl så..tro inte på ALLT som står i tidningen!  
/ Kajja 
|
Fast det är ju vi som blir idiotförklarade...så man får inte kritisera Sverige alltså? Jag bor ju förvisso inte i Sverige men har ju släkt där så jag vet hur de tänker och vad man säger och gör. Det jag också vet är att man inte har stängt nästan nånting, det måste man ju få ha åsikt om. Det är klart att det inte är kul att bli kritiserad, men det blir ju alla nån gång. Jag som grek har ju blivit oerhört kritiserad och påhoppad för den grekiska ekonomin i flera år, även fast jag har föga med den grekiska ekonomin att göra. Det är nog det att svenskar inte är så vana vid att få kritik tror jag...
Jag vet att ingen vet vad som kommer hända, men jag säger det igen. Om man nu inte vet, varför inte göra allt som står i sin makt från början. Det är ju en stor risk Sverige tar, att inte stänga ner och låta det mesta flyta på som vanligt vad gäller jobb och skola. Jag kan inte förstå att man vill ta den risken och riskera ett stort utbrott som man sen inte kan stoppa. Om jag styrde skulle jag inte vilja ha massa döda människor på mitt samvete. Men det är min synpunkt och alla anser olika.