Visa ett inlägg
Gammal 2020-04-19, 18:54
Louisa Louisa är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008
Standard Sv: Avbokat

Citat:
Ursprungligen postat av Spizeman Visa inlägg
Om man är journalist så borde man rapportera fakta tycker jag. Eller så gör man som Marcus Oscarsson, skapar en illusion och rapporterar eget tyckande, utan någon som helst faktainsamling.
Förr rapporterade journalister verklighet, men sedan hände något och yrkesgruppen ville ligga i framkant och valde att rapportera vad de trodde skulle hända.
Tragiskt tycker jag, och synd om journalister som tvingas gissa framtidens utfall.
Jag läser China Today , Shanghai News och RT samt följer tyska nyheter. Men Sveriges rapportering ligger flera veckor efter o dessutom läggs det in värderingar som ska passa.
Jag håller absolut med. Sveriges rapportering ligger verkligen efter och jag förstår inte varför. Typ som att Sverige inte vill ta emot information utifrån. Ett exempel är att man i andra länder sagt väldigt tidigt att även symptomfria människor kan ha corona och att även de kan smitta andra. Det har förnekats i svensk media ända fram tills för en vecka sen ungefär, och direktiven i Sverige har bara varit att de som uppvisar symptom ska stanna hemma från jobbet. Andra familjemedlemmar ska fortsätta gå till jobb / skola. Nu börjar opinionen vända. Jag tycker det är helt sjukt faktiskt.

En annan sak är att man hela tiden i andra länder sagt att det inte är säkert att man blir immun mot corona, det finns ingen garanti. Man undersöker detta fortfarande. Sverige har däremot redan från början gått på linjen att uppnå flockimmunitet, nåt som inte ens är bevisat att man kan nå med corona. Hur oprofessionellt är inte det? När WHO nu i dagarna gick ut med att det inte är säkert att man kan bli immun mot Corona, ja då går Tegnell emot dom. Emot WHO!

Så ni som inte litar på andra länders siffror och fakta och tror att de är styrda, vad kan man egentligen säga om Sverige? Sverige som inte ens litar och lyssnar på WHO, en opartisk organisation? Sverige har gång på gång visat att de struntar i WHOs rekommendationer, redan från början då WHO sa att alla länder borde testa alla misstänkta coronafall och också spåra smittan. Sverige var typ det enda landet som inte gjorde det och gav upp med smittospårningen från början. Kändes faktiskt nästan som att självaste Sverige försökte mörka antalet smittofall.

Jag litar alltså lika mycket som Sveriges rapportering som jag litar på Kinas rapportering just nu.
Svara med citat