Citat:
Ursprungligen postat av Louisa
När det kommer till fiske, så är det väl antagligen förbjudet så som jag har förstått det. Men det är ju konstigt egentligen, man får ju gå ut och köpa mat, så varför får man inte gå ut och fånga sin mat själv? Är väl också mycket mindre smittrisk att åka ut och fiska än att gå och köpa fisk i affären...vissa saker är nog inte helt igenomtänkta...
|
Tack för ett mycket intressant inlägg Louisa!!!
Som framgått i mina tidigare inlägg så har jag varit konfunderad över diverse restriktioner i Grekland. Inte minst då det här med fiskeförbudet. När jag så fick svaret att det råder TOTAL LOCKDOWN i Grekland så insåg jag ju att jag var dåligt påläst i ämnet. Det var ju bara att hacka i sig att det råder utegångsförbud och därmed förbud för alla aktiviteter som bedrivs utomhus, utom möjligen några få nödvändiga saker som att handla livsmedel och medicin.
Med din information framgår att det finns sex sådana aktiviteter som är ok. Eftersom "Att fiska" inte är en av dem så drar jag slutsatsen att det är det man menar när man säger att det råder "fiskeförbud" och inte att det finns en specifikt uttalad regel som förbjuder fiske, vilket vad det som jag tyckte lät konstigt. Vad skulle det vara som gör att just fiske skulle öka smittorisken? Utegångsförbudet låter för mig som den mera troliga förklaringen. Att du sen berättar att du sett gubbar vara ute och fiska ändå bekräftar ju att allt inte är helt förändrat i det kära Grekland.
Masse