Citat:
Ursprungligen postat av Helena S
Jo, men om det är utegångsförbud så spelar det ingen roll om du fiskar ensam eller inte. Du får inte leva ”som vanligt”.
Helena S
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kajja
Men Masse, vore det inte bra om alla följde de restrektioner som gäller?! Detta är ju så allvarligt! Jag ifrågasätter ingenting just nu utan bara gör ALLT jag kan för att få finnas kvar här i många år till. Förlitar mig på de som kan o vet mer än "oss".
Det står för mycket på spel.
/ Kajja 
|
Ursäkta! Jag är uppenbarligen dåligt insatt i exakt vilka restriktioner som gäller i Grekland. Och är man dåligt insatt så ska man kanske inte heller yttra sig i ärendet. Det var dumt av mig.
Mina tankar var baserade på vad jag tidigare i den här tråden läste och förvånades över beträffande utegångsförbud. Det var att man enligt uppgift hade infört utegångsförbud på Mykonos mellan klockan 20.00 på kvällen och 08.00 på morgonen. Det skulle innebära att det inte var utegångsförbud på dagtid. Men detta är tydligen olika från den ena ön till den andra, och av det som skrivs ovan drar jag slutsatsen att det på Kreta råder utegångsförbud under dagtid samt fiskeförbud. Det hade jag inte koll på och därav min synpunkt.
Fisk är väl ett viktigt födoämne i Grekland? Då gör väl fiskeförbudet att folk får det extra besvärligt nu? Eller hur klarar man det?
Masse
okunnig vad gäller både fiske- och utegångsförbud