Citat:
Ursprungligen postat av Alala
Uppdaterar mig själv, igår kväll 73 på sjukhus varav 17 i intensivvård. Sverige fortsätter med sin slappare linje? Är tanken att ju fler insjuknar desto snabbare uppstår immunitet och det går snabbare över? Men hur är det med kapaciteten i vården?
|
Ja, Sverige fortsätter med sin ”slappa” stil. Vad det innebär är det förstås ingen som vet, och inte heller vad som ska hända. Allt går ju så himla fort. Stockholm är värst drabbat och de som har sommarhus flyr ut i skärgården. En sak som stör mig otroligt är att de inte har stängt skidanläggningarna, och snart är det påsk och det verkar som att folk ändå kommer att resa dit, trots att rekommendationen är att inte resa alls. Men så länge det bara är en rekommendationen reser folk, och det är jävligt egoistiskt!
Vi lever våra liv i stort sett som vanligt men undviker att träffa folk, åker inte buss, och går inte i affärer förutom att handla en gång i veckan. Tar han om min gamla mamma som sitter i karantän. Var ute och gick med henne igår, och det uppskattades vill jag lova efter två veckor inomhus.
Vi har endast 12 konstaterade fall i vår region, och det har inte varit några ny fall på snart en vecka. Men siffrorna är ju bara siffror och säger egentligen ingenting. I skrivande stund har det rapporterats 2272 fall i Sverige och 32 personer har avlidit.
Grekland har 743 konstaterade fall och 20 har avlidit.
Jag rapporterar fortfarande om coronaviruset i Grekland här.