Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
När jag vaknade idag var det med en känsla av overklighet. Händer det här på riktigt eller har jag drömt? Tyvärr hade jag inte drömt.
Hur känner ni andra er?
|
Jag kan verkligen hålla med om overklighetskänslan.....
Igår åkte vi till ICA Maxi för inhandling av en del viktualiteter. Tanken var kanske även att köpa med någon extra konservburk med soppa el dyl... Det som vi hade på listan var köttfärs, toapapper, mm, som var nödvändigt att fylla på... Vad ser man?
Hyllorna för köttfärs och toapapper gapade helt tomma. Jag fick bara tag på en förpackning hushållspapper. Det fanns bara några enstaka kvar..

Som tur är har jag sparat en del dagstidningar. Förr hade man ju ark av tidningspapper, hängandes i krokar ute på avträdena.
Det kanske finns någon gammal telefonkatalog liggandes i källaren oxå.... suck....
I fredags em på väg hem från jobbet slank jag in på ett apotek och frågade om de hade fått in handsprit.... hehehe.. jodå, i torsdags em, dagen innan alltså, hade det kommit en leverans på 180 flaskor....Dessa tog slut på dryga 10 minuter! Du måste skämta sa jag till tjejen som jobbade därstädes, - nej - detta var dagsens sanning.
Jag läste förresten någon blänkare för några dagar sen om att det hade uppstått handgemäng gällande handsprit, inne på ett apotek någonstans i Sverige.... detta är ju helt sjukt..
//Conny