Visa ett inlägg
Gammal 2020-03-14, 08:11
malou malou är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Coronaviruset (Covid-19) i Grekland

Masse; følger deg langt i refleksjonene og spørsmålene dine. Skrev et langt svar som forsvant, orker ikke ta det om igjen. Men jeg ser dette i et samfunnsperspektiv, verdiene våre synes å være styrt av finans- og næringsliv. Som for tiden gis (svært) høy prioritet av vår blå regjering. Mennesker som ikke fungerer fullt ut, er utgiftsposter. Satt på spissen, men ja likevel. At det tok tid å sy sammen smitteberedskap nå, ser jeg i sammenheng med dette. Hensyn skulle tas. At det nå diskuteres seriøst hvilke grupper som muligens ikke skal få behandling, tror jeg er farget av den slags. ‘Vi’ inkluderer ikke lenger alle.

Trist at jeg ikke kommet til Hellas nå. Samtidig er jeg en smule nervøs for om fødeavdelingen her fortsatt er åpen om noen uker. En datter venter barn. Det krisemaksimeres på alle kanter. Legestanden ligger i front. Klart en lurer på om enkelte lar seg rive med, eller om det er nøkterne vurderinger...De er jo faktisk bare mennesker, ikke sannsigere...

PS. Den økonomiske nedgangen var i fritt fall f ø r coronaen ble kjent. Et tankekors.
Svara med citat